סערת אייזנקוט • שר הביטחון מגבה את הרמטכ"ל: "אוי לנו אם לא נשמור על כך"

    קובי פינקלר No Comments on סערת אייזנקוט • שר הביטחון מגבה את הרמטכ"ל: "אוי לנו אם לא נשמור על כך"
    11:54
    05.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on משפחות פורום הגבורה חוסמים את הכניסה למשרד ראה"מ

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר הביטחון משה בוגי יעלון התייחס הבוקר (חמישי) לסערת דבריו של הרמטכ"ל גדי אייזנקוט שאמר אמש בפני תלמידי תיכון בבת ים כי "צה"ל לא יכול לדבר בסיסמאות, כמו 'הבא להורגך השכם להורגו', או 'כל מי שמחזיק מספריים צריך להרוג אותו'".

    יעלון גיבה את אייזנקוט ואמר כי "אני מגבה לחלוטין את מה שאמר הרמטכ"ל בהקשר של הוראות הפתיחה באש. אסור שחושינו יקהו והאצבע תהיה קלה על ההדק. אסור שנאבד את צלמנו ונשתולל כי הדם רותח. צריך לפעול בקור רוח ובשיקול דעת. בלי פגיעה בחפים מפשע, ויצירת נסיבות בהן הדם הרותח גורם לנו לאבדן צלם אנוש ואבדן מוסר באופן המכרסם בדרך ובצדקתה. אוי לנו אם לא נשמור על כך, גם כחיילים, כשוטרים וגם כבני אדם. לנצח ולהישאר בני אדם".

    הלילה שיגר סגן יו"ר הכנסת ח"כ בצלאל סמוטריץ' מכתב לשר הביטחון יעלון בו הוא דרש לזמן את הרמטכ"ל לשיחה ולדרוש ממנו לחזור בו מהדברים.

    לדבריו של סמוטריץ "דבריו של הרמטכ"ל הם אמירות מזלזלות שאסור שיעברו ללא התייחסות", אמר והסיף כי "העקרונות והערכים היהודיים הם התשתית עליהם בנויה מדינת ישראל ועליהם נשען צה"ל, הזלזול בקודשי ישראל ובערכים לא ראוי ולא תואם את ערכי צה"ל ואת ההתנהגות המצופה מקצין בכיר בו".



    0 תגובות